Novosti

31.07.2009

Test Kia Sorento 2.5 CRDi VGT
Ekonomist, jul 2009. godine

Sorento je tipičan predstavnik urbanih SUV-ova, koji većinu vremena provode u gradskoj gužvi, ali ne razočaraju ni kada se nađu na težem terenu

Moderni terenci su, pored off-road sposobnosti, stekli i neke nove kvalitete, koji ranije nisu bili svojstveni toj klasi automobila. To se prvenstveno odnosi na luksuz i udobnost kojim mogu da pariraju limuzinama namenjenim dugom krstarenju otvornim drumom.
Međutim, upravo je to jedna od glavnih zamerki ljubitelja «starih, dobrih» terenaca koji današnjim modelima iz klase ponajviše zameraju nedostatak robustnosti.
Kia Sorento je tipičan predstavnik modernih, urbanih SUV-ova, ali se od ostatka klase razlikuje početnom cenom od 22.490 evra koja ga čini jednim od najjeftinijih terenaca te veličine, ali i izgledom, koji je moderan, a opet, verno oslikava moć Sorenta. Iako star nekoliko godina, dizajn Sorenta je primamljiv čak i danas, a izgled modela dugog preko 4,5 metara je još uvek dovoljan da privuče znatiželjne poglede prolaznika.
Agresivnost je zadržana i izraženim branicima čija svetlija boja u odnosu na ostatak karoserije nagoveštava terenske sposobnosti Sorenta.
Prednji kraj je veoma atraktivan i pomalo liči na starije generacije ML klase. Ipak, veliki znak fabrike na maski hladnjaka ne dozvoljava nikakvu zabunu: Sorento je poreklom iz Kije, i to ne krije. A nema ni razloga.
Putnički prostor je u Sorentu, slično većini konkurenata, umesto spartanskog izgleda, zamenio dosta moderan dizajn i prisustvo brojnih sistema i sitnica koji vožnju čine prijatnijom, a koji su donedavno bili viđani samo u limuzinama. Komandna tabla je pregledna i ergonomična, a sve komande su jednostavne i nadohvat ruke. Volan je, shodno veličini Sorenta, veliki, ali odlično leži u ruci i vozaču pruža pravi osećaj o tome koliko automobil zapravo vozi.
Mesta u kabini ima zaista mnogo, veliki je i prtljažnik koji prima 900 litara zapremine, a opremljen je i mrežom za pričvršćivanje manjih stvari.
Pod poklopcem motora se na našem testu našao snažni turbo dizel zapremine 2,5 litara. Ovaj komon-rejl agregat sposoban je da proizvede 170 konjskih snaga, koji se isporučuju na zadnju osovinu, dok se 4x4 pogon uključuje preko prekidača u kabini. Kombinacija sa petostepenim manuelnim menjačem se pokazala veoma solidnom jer Sorento ubrzava dosta ujednačenom i bez većih napora, a snažni dizelaš pokazuje i odličnu elastičnost koja će vozača poštedeti čestog menjanja brzina.


Sorento svoje kvalitete ne krije ni u vožnji. Stabilnost na otvorenom putu i pri većim brzinama teško može da se razlikuje od one koju pružaju pojedini limuzinski modeli.


Silazak sa asfalta dokazuje da ovaj model s pravom nosi epitet terenca. Kameniti putevi, livade, pa čak i manji potoci nisu nikakva prepreka za Sorento kome veliku prohodnost garantuje odličan pogon na svim točkovima, ali i klirens od preko 20 centimetara. Pored svih prednosti koje deli sa mnogo poznatijim konkurentima, Sorento se izdvaja cenom od samo 22.490 evra koliko košta najfetiniji model. Testirani primerak, sa paketom opreme EX Urban Rider, koji obuhvata dvozonski klima-uređaj, tempomat, bočne vazdušne zavese, ksenonske farove, košta oko 25.000 evra što i dalje nije skupo s obzirom da se slično opremljeni terenci nekih drugih proizvođača nude po znatno višim cenama.
 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više