Novosti

30.03.2021

Svetska premijera KIA EV6

EV6: prvo odvažno, originalno i inventivno električno vozilo nove marke Kia
Domet 510 km sa jednim punjenjem (WLTP), 2WD i AWD pogon, GT i GT Line izvedba
EV6 GT ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde; najveća brzina 260 km/h;
800-voltno vrlo brzo punjenje (s 10 % na 80 %: 18 min); 100 km: manje od 4,5 min
Nova funkcija vehicle-to-load (V2L)

Novi sistemi asistencije: asistencija na auto-putu (HDA2), daljinsko parkiranje (RSPA)...

Novi Kia EV6 donosi  dug domet, električnu snagu sa nultim emisijama, 800-voltno vrlo brzo punjenje i specifičan stil na tržištu krosovera i sportskih terenaca. EV6 je Kijin prvi model napravljen na novoj, namenskoj platformi za baterijska električna vozila (BEV).

Ovaj pionirski krosover – prvi isključivi BEV, nastao u skladu sa Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanje suprotnosti – predstavlja u budućnost usmeren EV dizajn, koji karakterišu visokotehnološki detalji. Pokreće ga isključivo električna energija, sa mogućnošću izbora različitih dometa i pogona sa nultim emisijama.

EV6 GT ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde, najveća brzina 260 km/h – 800V vrlo brzo punjenje sa 10 na 80% za 18 minuta; 100 km za manje od 4,5 minuta
800-voltno vrlo brzo punjenje omogućava EV6 da bateriju sa 10 posto na 80 posto napuni za samo 18 minuta, dok GT izvedba, namenjena ljubiteljima još uzbudljivije vožnje, može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od čak 260 km/h.

EV6 je prvi namenski BEV, koji je Kia napravila na potpuno novoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP), te predstavlja prvi deo Kijinog prelaska u novu eru elektrifikacije pod novim sloganom marke, ‘Movement that inspires’ (Pokret koji inspiriše). Takođe predstavlja početak srednjoročne i dugoročne strategije za baterijska električna vozila, plug-in hibridna (PHEV) i hibridna (HEV) vozila, koja će do 2030. godine predstavljati 40 posto Kijine ukupne prodaje, sa godišnjom prodajom od 1,6 miliona ekološki prihvatljivijih vozila. Kao deo tog cilja Kia namerava da do 2030. godine poveća prodaju BEV-ova na 880.000 vozila i tako postane globalno najveći prodavac ovakvih vozila. EV6 je prvi od ukupno 11 Kijinih novih BEV modela do 2026. godine – 7 će ih biti na E-GMP platformi, dok će 4 EV derivata biti napravljena na temelju postojećih modela.

“EV6 je utelovljenje nove Kije. Rodila se kako bi odvažnim dizajnom, progresivnim inžinjeringom, inovativnim tehnologijama i uzbudljivim električnim performansama inspirisao svako putovanje,” rekao je Ho Sung Song, predsednik i direktor Kije te dodao: “EV6 predstavlja i početak Kijine dugoročne privrženosti održivoj mobilnosti, koja će ubrzati prelazak ne samo čistog prevoza, nego i proizvoda, materijala i izrade.”

Model EV6 će proizvoditi u Južnoj Koreji. Prodaja na izabranim globalnim tržištima počinje u drugoj polovini ove godine, a na nekim tržištima onlajn rezervacije su moguće već od 30. marta.  

Novi dizajnerski jezik predstavlja ravnotežu između suprotnih sila
EV6 je dizajniran u skladu sa Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanja suprotnosti, koja je našla inspiraciju u kontrastima prirode i čovečanstva. U središtu dizajnerske filozofije je novi vizuelni identitet, koji pobuđuje pozitivne snage i prirodnu energiju, sa kontrastnim kombinacijama oštrih stilističkih elemenata i kiparskih oblika.

Karim Habib, viši podpredsednik i vođa Kijinog globalnog dizajnerskog centra, objasnio je: “EV6, kao Kijino prvo isključivo električno vozilo, primer je ka čoveku usmerenog, progresivnog dizajna i elektrifikovane snage. Čvrsto verujemo da je EV6 uverljiv i značajan model za novu EV eru. Kombinacijom savremenih, visokotehnoloških pomagala sa EV6 nameravamo kreirati speficičan, uticajan dizajn, ali i nuditi namenski EV, koji će definisati našu budućnost.”

GT izvedba modela EV6, dizajnirana kako bi pružala nešto drugačije u klasi krosovera, donosi karakteričan, uticajan eksterijer sa high-tech pomagalima i izuzetnim performansama Kijinog električnog vozila.

Napred je Kijina ‘tigrova maska’ dobila drugačiji izgled prilagođen digitalnom dobu. Dnevna svetla, koja su deo ‘digitalne tigrove maske’, dobila su elegantan, moderan izgled i uključuju ‘sekvencijalni’ dinamični uzorak rasvete. Ispod njega nisko postavljeni otvor za protok vazduha vizuelno širi prednji deo vozila i naglašava svoj high-tech izgled.

Izgled boka je sa siluetom inspirisanom krosoverima moderan, elegantan i aerodinamičan. Karakterna crta, koja ide uzduž dna vrata, krivi se prema gore i ide prema zadnjim blatobranima, čime vizuelno produžava profil vozila. Zadnji deo, delimično konstruisan zbog postizanja vrhunskih aerodinamičnih mogućnosti, donosi padajući zadnji C stub sa crnim sjajnim umecima koji vizuelno šire prozor. Iznad toga je krovni spojler koji vazduh potiskuje prema donjem spojleru smeštenom iznad jedinstvenih svetala.

Svestrana i prostrana unutrašnjost zahvaljujući ravnoj bateriji ispod dna
Dizajn unutrašnjosti karakterističan za EV doba maksimalno koristi prednosti Kijine namenske E-GMP platforme. Uprkos kompaktnim spoljnim dimenzijama 2.900 milimetara dug međuosovinski razmak u kabini pruža puno prostora kao što ga nude srednje veliki sportski terenci.

Jochen Paesen, podpredsednik unutrašnjeg dizajna, rekao je: “Ljude prvo privuče eksterijer vozila, ali na kraju se zaljube u unutrašnjost gde provode većinu svog vremena. Zato je bio za nas najvažniji inspirativan dizajn unutrašnjosti EV6. Verujemo da EV6 može inspirisati klijente kako bi oslobodili svoju kreativnost.“

Jedan od elemenata koji najviše odudara je infotainment ekran. Jednostavan izgled širokog ekrana i armaturne ploče daju kabini osećaj otvorenosti.

Relaksirajuća sedišta su tanka, lagana i savremena, presvučena modernim, vizuelno zanimljivim i robusnim tkaninama napravljenim od prerađene plastike, što je ekvivalentno upotrebi 111 plastičnih boca za vodu.

EV6 nudi inteligentan i prilagodljiv raspored u kabini i mnoštvo prostora za odlaganje, uključujući prtljažnik od 520 litara zapremine (VDA) sa podignutim sedištima u 2. redu. S oborenim sedištima u 2. redu zapremina se povećava na 1.300 litara. Auto ispod „haube“ ima dodatna 52l zapremine za odlaganje (2WD izvedba) odn. 20 litara (AWD).

Električna snaga: dug domet, pogon na četiri točka i nulte emisije
EV6 kupcima nudi više mogućnosti izbora isključivo električnog pogona sa nultim emisijama, uključujući visokonaponski baterijski sklop dugog dometa (77,4 kWh) i standardni domet (58 kWh). EV6 GT-line je takođe na raspolaganju sa dugim i standardnim dometom, dok je EV6 GT raspoloživ samo sa baterijskim sklopom dugog dometa. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo sa pogonom na 2 (2WD) ili 4 točka (AWD) – potonji nudi unapređene dinamične performanse i u najzahtevnijim uslovima.

EV6 2WD sa kapacitetom baterije od 77,4 kWh može sa jednim punjenjem preći više od  510 kilometara po WLTP kombinovanom načinu merenja. Sa najvećim obrtnim momentom od 605 Nm, koji je na raspolaganju kod AWD izvedbe, EV6 može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Baterijski sklop kapaciteta 77,4 kWh sa elektro motorom snage 168 kW (229 KS) prenosi snagu preko zadnjih točkova, dok AWD izvedba na prednje i zadnje točkove prenosi 239 kW (325 KS).

Izvedba sa kapacitetom baterije od 58 kWh omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, sa najvećim obrtnim momentom od 605 Nm (AWD izvedba). Ova izvedba sa elektro motorom snage 125 kW ima zadnji pogon, dok AWD izvedba ima dva elektro motora, koji na prednji i zadnji par točkova prenose 173 kilovata (235 KS).

Prilagodljivost platforme za izuzetne električne performanse
Kijina nova namenska E-GMP platforma sa modularizacijom i standardizacijom smanjuje složenost i omogućava brz i prilagodljiv razvoj proizvoda sa različitim karakteristikama. Ovaj prilagodljiv razvoj može zadovoljiti različite potrebe klijenata po pitanju performansi modela, kao npr. kod EV6.

EV6 GT opremljen sa dva elektro motora ukupne snage 430kW vodi električne performanse na viši nivo. Sa obrtnim momentom od čak 740 Nm izvedba GT AWD ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i dostiže najveću brzinu od čak 260 km/h. Sa softverskim dodatkom elektronskog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, koji ima samo izvedba EV6 GT, vozači mogu uživati u pouzdanom nadzoru i dinamičnoj vožnji i upravljivosti u svim uslovima vožnje.  

“EV6 GT pokazuje naš vodeći položaj na području tehnologije zahvaljujući kombinaciji izuzetno brzog punjenja i ubrzanja, specifičnih za supersportske automobile. Sa našom namenskom EV platformom ne moramo prihvatati kompromise između inspirativne prostranosti i performansi,” rekao je Albert Biermann, predsednik i vođa odeljenja za istraživanja i razvoj u automobilskoj grupaciji Hyundai Motor Group, koju čine sestrinske marke Hyundai, Kia i Genesis.

800-voltno vrlo brzo punjenje: 80-postotna napunjenost za 18 minuta; nova funkcija vehicle-to-load (V2L)
EV6 nudi mogućnost punjenja od 800V i 400V kad korisniku nisu potrebne dodatne komponenti ili adapteri. Vozilo može vrlo brzim punjenjem napuniti bateriju od 10 do 80 posto napunjenosti za samo 18 minuta kod svih izvedbi modela, dok do 100 km dometa može napuniti za manje od 4 i po minuta (2WD sa baterijom od 77,4-kWh).

Sistem punjenja je prilagodljiviji u odnosu na prošlu generaciju BEV-ova, zahvaljujući integrisanoj upravljačkoj jedinici punjenja (ICCU), koja omogućava novu funkciju vehicle-to-load (V2L) sa kojom električni potrošači koriste energiju iz baterije vozila. Funkcija V2L može isporučivati do 3,6kW snage i mogu pružati dovoljno struje za istovremeno delovanje 55-inčnog televizora i klima uređaja više od 24 sata. Sistem takođe može puniti i drugo električno vozilo. Sa više od 35-postotne napunjene baterije EV6 može vući prikolicu do 1.600 kg. Zajedno sa funkcijom V2L vlasnici EV6 mogu sa sobom uzeti sve što im treba za avanturu u prirodi sa prijateljima i porodicom, a sve to čine uz nulte emisije.

Rekuperacija energije - maksimalna efikasnost za najduži domet
EV6 je opremljen sa tehnologijama za rekuperaciju energije sa ciljem postizanja maksimalnog dometa sa jednim punjenjem. Tu je Kijina najnovija generacija efikasne toplotne pumpe, koja koristi otpadnu toplotu iz sistema hlađenja vozila. To omogućava da auto na minus 7 stepeni Celzijusa pruža 80% dometa koji je inače raspoloživ na 25 stepeni Celzijusa.

Takođe je na raspolaganju najnovija generacija Kijinog pametnog regenerativnog kočionog sistema, kojim se upravlja ručicama iza upravljačkog obruča, što vozačima omogućava brzo i jednostavno usporavanje vozila i rekuperaciju kinetičke energije za dostizanje maksimalne efikasnosti i posledično dužeg dometa. Vozači mogu birati između čak 6 nivoa regenerativne kočione sile (bez, 1 do 3, ‘i-PEDAL’, ili auto način), zavisno od željenog nivoa rekuperacije energije. Način ‘i-PEDAL’ vozilu omogućava skladištenje maksimalne količine energije kočenja, a vozaču pruža nežno zaustavljanje vozila bez pritiskanja kočione ručice.

Nova poveziva i infotainment pomagala za EV doba
EV6 donosi zbir tehnologija koje unapređuju sigurnost, povezivost i infotainment. Njihova svrha je pružati sigurnija, jednostavna i manje stresna putovanja.

Visokotehnološki infotainment sistem uključuje 2 ekrana od 12 inča. Zakrivljeni ekrani imaju tanke ploče sa slojem filma, koji koriste novu strukturu i naprednu tehnologiju kako bi smanjili uticaj svetla. Instrumenti i infotainment sistem izgledaju kao deo jedne celine. Velika staklena površina, koja se proteže od upravljačkog obruča do sredine vozila, pred vozačem prikazuje digitalne instrumente, dok je informaciono-zabavni sistem iznad središnje konzole.

EV6 donosi i obogaćenu stvarnost (AR), koja se prikazuje na ekranu (head-up display), koji projektuje putne informacije na vetrobranskom ekranu u vozačevom vidnom polju. Sistem prikazuje upozorenja asistencijskog sistema (ADAS), detalje o brzini vozila i detaljnija navigaciona uputstva (turn-by-turn).

Na raspolaganju je i Meridian® surround audio sistem sa 14 zvučnika, prvi koji je namenjen Kijinim električnim vozilima sa ciljem pružanja zaista izuzetnog zvučnog iskustva. Audio sistem sa 14 zvučnika razvio je Meridian koji donosi najnoviju tehnologiju ovog britanskog audio specijaliste za digitalnu obradu signala (DSP). Meridianova filozofija zvuka je ugrađena u EV6, što će korisnicima pružati uživanje u vožnji sa prirodnim i autentičnim zvukom. Sistem zvučnika nudi i Active Sound Design (ASD), novu funkciju sa kojom Kia vozačima pruža povratnu informaciju zvuka u skladu sa brzinom vozila i upravljanjem preko korisničkog interfejsa.

Napredni asistencijski sistemi: između ostalog asistencija na auto-putu (HDA2) i daljinsko parkiranje (RSPA)
EV6 zahvaljujući svojim asistencijskim sistemima (ADAS) nudi vrhunsku sigurnost i udobnost. Time na svakom putovanju smanjuje opasnost i stres u vožnji i štiti putnike i ostale učesnike u saobraćaju.

Sistem za siguran izlazak iz vozila (SEA) pomaže u sprečavanju bočnog sudara prilikom izlaska iz EV6. Kada putnik otvori vrata kako bi izašao iz vozila sistem ga upozori na približavanje vozila otpozadi. SEA tada automatski zaključava vrata.

Sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA) pomaže kod održavanja vozila na sredini vozne trake. Tokom vožnje pritiskom na dugme (de)aktiviramo LFA.

Asistencija na auto-putu drugog stepena (HDA 2) održava podešeni razmak i brzinu na auto-putu s obzirom na vozilo ispred, a takođe pomaže i kod održavanja vozila na sredini vozne trake, čak i u krivinama. U slučaju da vozilo na susednoj traci vozi preblizu HDA 2 prilagođava smer EV6 kako bi izbegao eventualni sudar. U slučaju da vozač drži obe ruke na upravljaču i vozi iznad određene brzine, HDA 2 omogućava vozaču da jednim klikom na prekidač pokazivača smera pomakne vozilo na željenu traku.

Daljinsko parkiranje (RSPA) omogućava daljinsko parkiranje ili izlaženje iz parking mesta pritiskom na dugme, iako vozač nije u vozilu.

EV6: prvo odvažno, originalno i inventivno baterijsko električno vozilo nove marke Kia
EV6 predstavlja prvi korak redizajnirane marke Kia i njenog obećanja o inspirisanju ljudi odvažnim dizajnom, progresivnim inžinjeringom te inovativnim i namenskim tehnologijama. Kijina vizija je kreirati održiva rešenja mobilnosti sa upravo započetom ambicioznom preobrazbom u marku koja nudi rešenja mobilnosti budućnosti.

“EV6 je stvoren kako bi inspirisao svako putovanje pružanjem instiktivnog i prirodnog iskustva, koje unapređuje svakidašnji život naših klijenata i pruža jednostavno, intuitivno i integrisano vlasništvo,” rekao je Ho Sung Song, predsednik i direktor Kije. “Naš cilj je i dalje inspirisati naše klijente sa novim brendom Kia.”

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više