Novosti

29.09.2009

Kia Sorento – Duge staze mu prijaju, SAT+, septembar 2009. godine

Od prethodnog modela je ostalo samo dobro poznato ime, a sve drugo je novo i potpuno drugačije. Prva vožnja je pokazala da se novi Sorento odlikuje komforom, ali i primetnom lakoćom vožnje, kako na otvorenom putu, tako i po gradskim ulicama.

Bez obzira što dolazi u SUV kategoriju, u kojoj vlada žestoka konkurencija, odmah je jasno da mu ne fali samopouzdanja. Sa svojom ubedljivom pojavom, nimalo ne liči na prvu generaciju koja se pojavila 2002. godine. Inače, napravljen je sa namerom da postigne tri unapred zadata cilja: da promoviše novi dizajnerski stil, da zadrži stare i privuče nove kupce, kao i da potvrdi da korejskoj kompaniji sa pravom pripada mesto u vrhu vodećih proizvođača automobila na svetu.
Zaista, Sorento je uspešno oblikovan, tako da nema razloga da «spušta pogled» čak ni pred nemačkim SUV modelima, a vozaču ispred će biti dovoljan samo letimičan pogled u retrovizor, odnosno na njegov «tigrov nos» (kako su dizajneri nazvali stil prednjeg dela), pa da zna ko se iza njega nalazi.
Da bismo tokom prve vožnje što bolje procenili mogućnosti novog Sorenta, odabrali smo itinerer na kojem preovladuju dugi asfaltirani putevi, ali nismo zaboravili ni zemljane, koji su pristupačni za uobičajene gradske pneumatike. Uostalom, Austrija je gotovo idealna za ovakvu vrstu automobila.
Ne samo zato što je lepa i zanimljiva zemlja, bogate istorije i prirodnih lepota, već zato što nudi i veliki izbor različitih deonica, od brzih traka autoputa, idealnih za opuštenu vožnju, preko planinskih asfaltnih puteva, sa bezbrojnim ukosnicama kao stvorenim za vožnju u maniru reli-vozača i, na kraju, do zemljanih deonica kojima se kreću farmeri.

Bez terenskih ambicija

Poput većine SUV modela nove generacije, i kod novog Sorenta je odmah jasno da se odrekao ozbiljnih terenskih ambicija. Osim po dizajnu, to je očigledno i po primenjenim tehničkim rešenjima. Selektivni sistem integralnog pogona je stalan na prednjim točkovima, dok se zadnji uključuje automatski tek kad zatreba, a oslanjanje je nezavisno. Naravno, nema reduktora, ali je tu blokada centralnog diferencijala.
Predviđen je za zemljani put umerene težine, za utabani sneg zimi, a bez naglašenih uspona. To je danas uobičajena cena koja se plaća za svestran automobil, udoban i prikladan za asfalt poput limuzine. Uz 4WD verziju predviđena je i klasična putna varijanta 2WD, odnosno samo sa pogonom na prednjim točkovima.
Za prvu vožnju smo izabrali model koji je ulaznica u svet novog Sorenta – sa osnovnim paketom opreme, benzinskim 2.4 motorom i 2WD pogonom, jer će na našem tržištu biti najzanimljiviji.

Utisak komfora

Pređeni kilometri u novom Sorentu odmah deluju prijatno i relaksirajuće, skoro kao i kod prave limuzine. I duga putovanja se mogu savladati uz potpunu opuštenost. Veliki prostor koji nudi Sorento (9,5 cm duži od prethodnika) omogućio je konstruktorima da naprave prostranu kabinu.
Komforno će biti i ako se u njemu vozi čak pet osoba, a u prtljažnik će moći da stane dosta toga. Ako se opredelite za verziju sa sedam sedišta u tri reda, što je još jedna bitna novina u odnosu na prvu generaciju, transportni prostor će biti znatno smanjen. Naravno, imaćete dva mesta više, ali ne naročito udobna, a ni pristupačna. Po pravilu, tamo je najbolje smestiti decu.
Kabina je veoma prijatna, a takvom utisku doprinose solidni materijali i završna obrada, kao i opremljenost. Praktično, sve što treba je tu, od klima-uređaja, električnog podizanja prozora, pomeranja ogledala, muzičkog sistema ...
Naravno paketi će se razlikovati zavisno od tržišta.
Dugmići, poluge i ručice su tamo gde treba da budu, pa se, u korist veće ukupne bezbednosti, ne moraju tražiti pogledom.
Menjači su novi manuelni i automatski, oba su šestostepena. Vozačeva pozicija je povišena, ali ne toliko da bi zasmetala nekome ko je navikao na klasične automobile.

Benzin ili dizel

Benzinac 2.4 se odmah ističe mekoćom i lakoćom vožnje, a i veoma je tih, što je takođe važno u svakodnevnim uslovima. Istina, njegova snaga (174 KS) nije toliko velika u odnosu na masu od 1.700 kilograma, ali zahvaljujući dobro odmerenom obrtnom momentu i prenosnim odnosima menjača, sasvim solidno pokreće Sorento.
Lak volan i prečnik zaokreta ispod 11 metara obezbeđuju okretnost i u gradu. Po pitanju potrošnje, fabrika kaže da je umerena, pa se 2.4 sa prednjim pogonom predstavlja i kao solidan porodični automobil prvenstveno za duga putovanja.
Da ljubiteljima dizela ne ostanemo dužni, evo i utisaka iz te verzije. Ne treba mnogo vremena da bi se uočile razlike između ova dva motora. Novi 2.2 CRDi je primetno energičniji i glasniji, a to mu omogućuje injekcija konjskih snaga koju je dobio modernizacijom (197 KS), kao i obrtni moment raspoloživ već od 1.800 obr./min. Uvek je elastičan, pa može snažno da ubrza čim zatreba. Zato mu lako polazi za rukom da pokrene Sorento i neočikivanom žestinom, kao i da na donjim nivoima obrtaja kreće kroz saobraćaj ravnomerno i be najmanje neodlučnosti.
Sve ovo jasno govori da će novi Sorento sada mnogo sigurnije ulaziti u tržišne duele sa brojnim konkurentima. Naravno kupcima ostaje samo da izaberu omiljenu kombinaciju – benzinsku ili dizel, sa četiri ili samo dva pogonska točka.

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!
 

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više